Українська мова Polski  Белорусский Русский
England Deutschland  française Japan
lityn-selrada.com.ua

Головна сторінка Про Літин Новини Літина Порадників багато, а помічників немає.


 

Створення та розробка сайтів в Літині

 

Порадників багато, а помічників немає.

Сьогодні піде мова про статтю "Дорогі літинчани" в Літинському віснику №34 від "24" серпня 2017 року, в якій автор намагається дати відповідь на колективне звернення до нього батьків дітей, які відвідують Літинький дитсадок №2.

І дуже прикро, що голова Літинської райдержадміністрації Чернега Я.А. обрав такий спосіб вирішення піднятого перед ним питання. Прочитавши її, склалася така думка, що основною метою тієї публікації було не пошук вирішення питання, а намагання ухилитися від раніше наданих обіцянок.

Нагадаю читачам про що іде мова. Ще в 2016 році Літинською селищною радою було прийнято рішення про виготовлення проектної документації щодо капітального ремонту (заміна покрівельного матеріалу та утеплення фасадів) дитячого дошкільного навчального закладу №2 в смт._Літин. Отримавши всю необхідну документацію з позитивними висновками державної експертизи, сесія селищної ради при формуванні бюджету на 2017 рік передбачила фінансування даних робіт в повному обсязі за рахунок власних коштів. На весні цього року,  ми приймаємо рішення направити даний проект на обласний конкурс щоб залучити додатково кошти з обласного бюджету, а зекономлені власні кошти використати на інші цілі. Але однією з умов участі у конкурсі було залучення до фінансування проекту  інших учасників. В зв’язку з тим, що даний дитячий садок відвідують дітки з інших територіальних громад району, селищна рада звернулася до депутатського корпусу районної ради щодо спільного фінансування даних робіт. На сесії районної ради розглянувши нашу пропозицію, депутати прийняли рішення про включення даного об’єкту до районної Програми на співфінансування з районного бюджету будівельних робіт на суму 500 тис. грн.

Отримавши позитивне рішення, Літинська селищна рада на своїй сесії вносить зміни до бюджету та перерозприділяє кошти, спрямувавши 500 тис. грн. власних коштів з ремонту дитсадка на будівництво дороги по вул. Некрасова. Не знаю, що сталося, але взаєморозуміння між районною владою та селищною на цьому і закінчилося. При настанні літнього періоду, коли необхідно було розпочинати будівельні роботи, я звернувся до керівництва району про виділення обіцяних коштів. І от уже пройшло декілька районних сесій, а співфінансування так і залишається відкритим. Навіть обласний бюджет через конкурс виділив під проект 167 тис. грн.

Щоб не втрачати дорогоцінний час, ми розпочали ремонтні роботи за ті кошти які є на наших рахунках. Та в разі не вирішення районним керівництвом виділення коштів в найближчий час, з метою вчасного завершення робіт, ми готові шукати інші шляхи дофінансування даного питання, але розпочате ми завершимо.

В згадуваній статті, голова райдержадміністраціі вказував, що фінансування дошкільних закладів повністю покладено на бюджет селищної ради. Хотілося йому нагадати, що  з 2015 року на районний рівень передано зобов’язання з повного фінансування дошкільних навчальних закладів ( згідно ст. 89 Бюджетного кодексу України, із змінами від 28.12.2014 року), та здійснюється у передачі коштів у вигляді субвенціі на бюджети сільських та селищної рад.

Але із практики минулих років, коштів виділених Літинською районною радою не вистачає на фінансування навіть захищених статей видатків з утримання дитячих садочків, не говорючи про кошти на розвиток та ремонти даних установ.  Тому селищна рада щорічно додатково дофінансовує із власного бюджету  дошкільні навчальні заклади Літина, хоча б мала повне право спрямувати ці кошти на розвиток громади.

Крім того, Літинська селищна рада щорічно приймає Програму фінансової підтримки дитсадків Літина в частині покращення матеріально-технічної бази та проведення ремонтних робіт. І результати наглядні, в дошкільних закладах за кошти селищної ради замінені дерев’яні вікна на металопластикові, з 2015 року систему опалення в ДНЗ №2 з газу переведено на альтернативний вид опалення - дровами, здійснено капітальні ремонти внутрішніх приміщень, проведено закупівлю інвентаря і обладнання та інші роботи.

Голова райдержадміністрації не є експертом, але стверджує, що через проведення торгів вартість робіт зменшилася б на 223 тис. грн. А за рахунок чого можна здешевити вартість проведених робіт? В першу чергу через використання менш якісних матеріалів, які мають відповідно меншу ціну. Чи можемо ми собі дозволити, щоб відремонтована покрівля через деякий час протікала через неякісні будівельні матеріали ? Звичайно, ні. Нам тут жити, нашим дітям виховуватись у дошкільних навчальних закладах і краще провести роботи один раз якісно на роки, ніж потім неодноразово переробляти.

Тепер, щодо здійснення закупівель через систему «PROZORRO», хочу сказати Літинська селищна рада в жодному разі не порушила Закон України «Про публічні закупівлі», яким нам надано право не застосовувати систему «PROZORRO» під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.

Літинська селищна рада при закупівлі товарів, робіт та послуг, керується принципами: зручно, вигідно та якісно.З даного приводу у мене на це свій погляд. На сьогодні ми повинні купувати тільки якісні товари та послуги.

І що до залучення місцевих виконавців робіт, я прихильник того щоб більшість робіт виконували підприємства, які розташовані на території нашої громади. Якщо ми купуємо товари, продукти та користуємось послугами наших виробників за їх цінною, то вони в рази повернуться до нашого бюджет у вигляді податків.

Згідно листів Вінницької ОДА,  як про це пише голова,  районні адміністрації були зобов’язані прийняти рішення про застосування системи «PROZORRO» від 15 тис. грн., а для органів місцевого самоврядування несли тільки рекомендаційний характер.

Сума 15 тисяч гривень є надумана, нічим не обґрунтована, не є обов’язковою згідно законодавства, та тільки ускладнить роботу органу місцевого самоврядування.

Тому, звинувачення, які висвітленні на шпальтах газети «Літинський вісник» № 34 від 24 серпня 2017 року є безпідставними, надуманими та необґрунтованими, і складається враження, що людина яка написала дану статтю є необізнаною в економічних питаннях та в роботі органів місцевого самоврядування. А, згідно ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

На завершення, хочу сказати, що звернення голови Літинської районної державної адміністрації до депутатів Літинської селищної ради щодо зобов’язання проведення закупівель від15 тис. грн. лише шляхом відкритих торгів є порушенням законодавства України та тиском на роботу органу місцевого самоврядування.

 

Літинський селищний голова                                     Бичок А.І.

 

 
Візитівка Літина

 

кадастрова карта україни

 

 

Презентація будівництва очисних споруд "BIOTAL"

Детальніше...

 

Запит на інформацію

 

Новини Літина

 

 

 

 

Подільський народний університет Культури